Tankbeurt betalen via smartphone bij Q8, zonder KBC bankkaart te gebruiken – vanaf 22 juni 2020
De voorbije maanden ontdekten meer en meer klanten het comfort en de veiligheid van contactloos betalen. Voor wie tankt bij Q8 wordt het nog eenvoudiger. Via de locatiesetting op de smartphone wordt automatisch het juiste Q8-tankstation geselecteerd. De klant hoeft dus enkel een pompnummer en het type brandstof te kiezen. Daarop wordt die pomp vrijgegeven en kan hij tanken.
Nadien ontvangt hij een bericht op zijn smartphone met het juiste bedrag van de tankbeurt. In KBC Mobile zal ook het saldo van de Q8 smiles – de getrouwheidspunten van Q8 waarmee je kan sparen voor kortingen - getoond worden.
Om gebruik te kunnen maken van deze dienst moet je titularis zijn van de rekening waaraan KBC-Mobile verbonden is. Klanten met een professionele rekening op naam van hun zaak of houders van een tankkaart kunnen op 22 juni nog geen gebruik maken van deze dienst.
“Het optimaliseren van onze klantenbeleving staat centraal in onze evolutie naar een brede mobiliteitsspeler. Dankzij deze dienst, die we ook al aanbieden via onze Q8 smiles-app, kunnen we klanten extra comfort én veiligheid bieden door hen eenvoudig en contactloos met hun smartphone vanuit de wagen te laten betalen. In amper enkele stappen maak je je selectie en kun je je tankbeurt betalen. Zonder bankkaarten of codes die je op een terminal moet ingeven”, legt Bert Gillis, Retail & IT Director Q8 Northwest Europe, uit.